Poznaj specjalistów współpracujących z Polskim Centrum Snoezelen!

mgr Paula Bagińska
Międzynarodowy Specjalista Snoezelen ISNA-MSE, Dyrektor Polskiego Centrum Snoezelen
Członek i współtwórczyni polskiego oddziału Międzynarodowego Stowarzyszenia Snoezelen ISNA-MSE
Kwalifikacje zdobywająca na szkoleniach i konferencjach u międzynarodowych pionierów Snoezelen
w Holandii i Niemczech w tym samego twórcy metody – Ada Verheula.
Pedagog specjalny oraz pedagog nauczania przedszkolnego i wczesnoszkolnego.
Od 2010 r. terapeutka Sali Doświadczania Świata, pasjonatka metody Snoezelen.
Zajmuje się profesjonalnym aranżowaniem przestrzeni Snoezelen i doborem jej wyposażenia
z uwzględnieniem potrzeb osób z niej korzystających.
Prowadzi indywidualne zajęcia polisensoryczne w Sali Doświadczania Świata z dziećmi, młodzieżą
oraz osobami dorosłymi z różnymi niepełnosprawnościami, pacjentami onkologicznymi, a także tematyczne zajęcia dla grup zorganizowanych.
Swoimi doświadczeniami dzieli się ze środowiskiem terapeutycznym podczas prowadzonych szkoleń
z zakresu metody Snoezelen oraz konferencji naukowych.
Od lat kieruje Drużyną Harcerską Nieprzetartego Szlaku. Ukończyła m.in. kursy: Integracji Sensorycznej, Stymulacji Sensorycznej, Metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne, Terapii Neurotaktylnej, Komunikacji Alternatywnej, Makatonu, Inkluzji Międzynarodowej i Języka Migowego

dr Agnieszka Smrokowska-Reichmann
Międzynarodowy Nauczyciel i Specjalista Snoezelen ISNA-MSE
Absolwentka Instytutu Filozofii i Socjologii Uniwersytetu Jagiellońskiego, gdzie uzyskała doktorat, obecnie adiunkt w Zakładzie Klinicznych Form Terapii Zajęciowej, Katedra Terapii Zajęciowej, Wydział Rehabilitacji Ruchowej AWF w Krakowie.
Założycielka Polskiego Stowarzyszenia Terapii Zajęciowej.
Prekursorka metody Snoezelen w Polsce. Autorka polskiej nazwy metody: Sala Doświadczania Świata oraz jedynej na rynku publikacji w pełni poświęconej metodzie Snoezelen: „Snoezelen-Sala Doświadczania Świata. Kompendium opiekuna i terapeuty”.
Redaktor naczelna dwóch czasopism specjalistycznych dla zawodów profesjonalnego pomagania: miesięcznika “wspólne tematy- pismo pracowników socjalnych, terapeutów, personelu pielęgniarskiego i opiekuńczego” i kwartalnika “na temat – zeszyty dla profesjonalnie pomagających”.
Zainteresowania naukowe: etyka, antropologia filozoficzna, metoda Snoezelen z różnymi grupami pacjentów, terapia zajęciowa z seniorami, ze szczególnym uwzględnieniem seniorów z demencją.

dr Agnieszka Jędrzejowska
Międzynarodowy Specjalista Snoezelen ISNA-MSE
Doktor nauk społecznych, adiunkt na Uniwersytecie Wrocławskim w Zakładzie Pedagogiki Wczesnoszkolnej i Przedszkolnej.
Obszarem jej zainteresowań badawczych jest diagnoza i terapia dzieci z trudnościami w rozwoju.
W Sali Doświadczania Świata pracuje z dziećmi z różnymi niepełnosprawnościami zarówno indywidualnie jak i grupowo. Jako praktyk podejmuje działania związane ze wspomaganiem rozwoju głównie w obszarze kontaktu szeroko pojętego. Szczególną uwagę poświęca dzieciom z zespołem Downa. Uczestniczyła we wdrożeniu innowacyjnego Programu Edukacji Włączającej dla Dzieci z Zespołem Downa do grup przedszkolnych, a następnie szkolnych.
W swoich działaniach stosuje koncepcję terapii opartą na więzi z dzieckiem (Duchową Pedagogię Miłości Artura Brühlemeira oraz Niedyrektywną Terapię Zabawową Hanny Olechnowicz).
W czasie sesji terapeutycznej wykorzystuje oddziaływania polisensoryczne jako kanał do porozumiewania. Za naczelną zasadę w Spotkaniu z drugim człowiekiem uważa budowanie nadziei.

dr Bożena Szewczyk-Taranek
Specjalista terapii ogrodniczej i ogrodów polisensorycznych
Adiunkt naukowo-dydaktyczny w Katedrze Roślin Ozdobnych Wydziału Biotechnologii i Ogrodnictwa Uniwersytetu Rolniczego im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.
W swoich zainteresowaniach naukowych bada min. wpływ roślin i prac ogrodniczych na zdrowie człowieka, a także ogrodów dedykowanych różnym celom terapii.
Propaguje terapię ogrodniczą (hortiterapię), czyli zastosowanie w terapii wielowymiarowości ogrodu, sezonów wegetacyjnych, obserwacji przyrody, w myśl zasad ekologicznego i zrównoważonego ogrodnictwa.
Uczestniczy w projektach terapeutycznych stosujących ogrodnictwo min. w Szpitalu Dziecięcym im. Św. Ludwika w Krakowie i Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym nr 3 im. Kornela Makuszyńskiego w Krakowie.
Jest promotorem wielu prac dyplomowych dotyczących projektów ogrodów i programów terapeutycznych przy Domach Pomocy Społecznej w całej Polsce.
W 2015 roku ukończyła kurs „Step into Social and Therapeutic Horticulture” Fundacja Thrive, Reading, Wielka Brytania. Prowadzi Studia Podyplomowe Terapia Ogrodnicza (od 2016 roku).

mgr Marta Renk
Certyfikowana terapeutka metody Snoezelen I°
Pedagog specjalny, nauczycielka wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Terapeutka Integracji Sensorycznej.
W Sali Doświadczania Świata pracuje z dziećmi, młodzieżą oraz dorosłymi z niepełnosprawnościami. Skarbnica pomysłów i inspiracji do zajęć tematycznych Snoezelen i ich aranżacji.
Nieprzerwanie poszerza swoją wiedzę i umiejętności uczestnicząc w licznych konkursach, szkoleniach i konferencjach naukowych.
Ukończyła m.in. kursy: Snoezelen I°, HANDLE I°, Terapii ręki, Terapii Neurotaktylnej, Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne i Pedagogiki Marii Montessori.
Pasjonuje się metodą Montessori, korzysta z niej podczas zajęć Snoezelen, a w wolnym czasie wykonuje pomoce naukowe inspirowane jej założeniami.
W przyszłości planuje poszerzyć wiedzę z zakresu dietetyki i jej wpływu na funkcjonowanie dzieci z zaburzeniami w rozwoju, w szczególności z trudnościami neurorozwojowymi. Wolny czas spędza aktywnie jeżdżąc na rowerze lub poszerzając wiedzę z zakresu medycyny naturalnej i zdrowego odżywiania.

mgr Agata Jakubas
Certyfikowana terapeutka metody Snoezelen I°
Mgr pedagogiki specjalnej i pedagogiki opiekuńczej z terapią. Absolwentka i doktorantka Instytutu Pedagogiki Specjalnej na Uniwersytecie Wrocławskim.
Pedagog specjalny oraz opiekun-terapeuta. Pierwszą styczność z metodą Snoezelen miała podczas realizacji praktyk akademickich w Stowarzyszeniu Pomocy Dzieciom Tęcza „Tęcza” w 2011 r. Obecnie prowadzi indywidualne zajęcia aktywizujące, wspierające i relaksacyjne w Sali Doświadczania Świata, a także cykl zajęć tematycznych i swobodnych dla kilkudziesięciu podopiecznych z niepełnosprawnościami.
Do jej szczególnych zainteresowań zawodowych i badawczych należy ruch self-adwokatury dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną w Polsce i na świecie.
Ukończyła m.in. kursy: Snoezelen I stopnia, Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, Komunikacji alternatywnej i wspomagającej, Technik relaksacyjnych w pracy z dziećmi i młodzieżą, Dementia Awareness (Surrey Independent Living Council w Londynie)